Inget lagom

Jag är en sådan där som har ångest över allt möjligt, som skulle kunna hända.

Men ibland slår det slint, och jag blir så där konstigt optimist. Som på morgon, jag lade mig på soffan i köket och såg när gåben höll på att göra sig klar för avfärd till jobbet. Så säger jag med förvånad röst, riktigt förvånad alltså:

– Vet du jag har fått ont i ryggen, det strålar nedåt baksidan av benet.

Sen började jag skratta åt mig själv, som om det skulle vara något konstigt med det. Jag har väl haft ont i ryggen 45 av mina 53 år åtminstone. Men jag är i alla fall bra på att lura mig själv, att nu har det nog blivit bra, haha. Det onda flyttar sig, senast i torsdags frågade kiropraktorn om det strålade någon smärta ner i benet, och det gjorde det inte, då. Men tandvärken i benet har nog gått över till imorgon 😎

Kommentera

