En grå måndag

Men det ljusnar när det gäller den nya bokföringen, nu fattar jag nästan allt (höhö). Och det är bara inkomsterna som borde bli större. Det nya året började bra, men sedan har det varit ett betalande utan dess like. Och det är inte slut. Jag ska närmast betala kraftfodret och en stor foderräkning. Och garnet när det kommer. Och fler lamningsgrindar och lite annat smått till lamningen – öronmärken ej att förglömma.

Helgen var mer färgrik, jag var på en spinnträff på Raabgården i Nybyn, det är himla kompetenta kvinnor de där spinnarna. Kolla bara in den ryska tröjan med mönster från Komifolket, spinnrocken med omkring 100 växlar samt den exklusiva sländan från USA av älghorn.

Så lördagen var fin. Gåben hade dessutom överraskat mig och eldat bastun när jag kom hem, det är inte varje dag.

Söndag var väl så där lagom glamourös, jag verkade klövarna på en tredjedel av fåren. Det är en lukt som sitter kvar i näsan efteråt. Sen blev jag lat och ides inte göra det klart, skyllde på att det var vilodag – fast den hade jag i Nybyn igår. På kvällen såg jag Sarahs nyckel, har läst boken tidigare så jag visst hur huvudintrigen var. Den är annars rätt häftig.

Jag blev lite inspirerad av fina stickningar i helgen så jag tog itu med en tröja som legat i ett par tre år igårkväll.

 

Kommentera

