Latar mig…..

…….så här på fredagseftermiddagen. Har till och med tittat på typ alla tre bloggar jag någonsin läser. Och jag hittade den här frågegrejen:

 
Vad stressar dig? Brist på tid och pengar. Och när folk utgår ifrån att något är dåligt, och klagar innan de tänkt efter. Då blir jag så stressad att jag inte bara kan le och säga något lugnt och genomtänkt.

 
Vad ska du göra ikväll? Bio på folkan i Bränna, Efterskalv samt före och eftersnack med producenten och förra överkalixbon Madeleine Ekman.

 
Vad är svårt? Att hinna det jag vill.

 
Vad är lätt? Att vara snabb med nya roliga jobb.

 
Vad blir det för middag idag? Anna-Stinas fisksoppa med räkor, grädde, paprika, aioli med mera. Väntar just på att ”frusifisken” simmar hit från Bränna. Och inget vin, vi ska ju iväg sen, synd.

 
Vad vill du göra mer? Skriva, hantverka, resa, umgås.

 
Vad går du igång på? Hos andra människor? Hjärna och självdistans.

 
Vad gråter du av? Typ allt sentimentalt. Jag har inget riktigt att gråta över just nu, hoppas det håller i sig länge. Men jag saknar mina föräldrar och syster rätt mycket.

 
Vad gjorde dig arg senast? Idioter, humorbefriade sådana. Men de är i klar minoritet.

 
Vad åt du senast? Yvonnes fröknäcke med förbaskat mycket av Norrmejeriers smör och ost. Det var lunchen. Sen åkte jag till Vippa och såg på folk som åt köttfärslimpa.

 
Vad är fånigt? Modeuttryck som ”klicka hem” (det var ju gammalt, men typ) spy, alla uttryck som alla säger mitt i allt. 😉

 
Vad är gott? Allt! Åtminstone det som är vällagat av hyfsade råvaror.

 
Nu kom gåben med frusifisken. Och en påse som klirrar. Men vi lär väl inte ska dricka oss i fyllan innan bion.

Kommentera

