Kvinnodagen….

….är mångfasetterad.

Jag håller på att ta itu med de nya projekten, just det inte ett. Och det är både litterärt och allmänt landsbygdsutvecklande. Jag ska nu beställa nya grejor till lamningen. Det kommer bokningar till stugan, vilket är bra. Bokföringen funkar mer än bra nu, det där programmet är ju svinlätt – när man kan det. Som allt annat.

Jag har saltat in en lammbog på lunchrasten, den ska hängas ut på tork om tre dagar. Vad jag älskar Överkalix, just detta att det finns alltid folk att fråga. Ett gäng gubbar, ja och pojkar, skottade ICAs stora tak. Där fick jag lite tips av en från taket nedstigen om procentsatsen till saltningen och andra goda råd om torkning. Det var visst extra service på kvinnodagen.

Sen är det fåren, och saker jag ska skriva klart. Ett par offerter ska också ut – om något helt annat. På torsdag blir det Kulturens hus med NLL kultur hela dagen, och Hushållningssällskapets årsmöte på kvällen.

Men idag är det som sagt kvinnodagen, och ikväll är vi och invandrarkvinnorna bjudna på firande i Lansjärv. Gudarna ska veta att jag inte har tid med kärringar som gnäller, de där som försöker hitta fel på allt. Nej mycket roligare blir det med alla kvinnor, både svenska och utländska, som vill något och är glada.

Missa förresten inte Sarahs och Jonas bröllop på SVT ikväll 🙂

Kommentera

