Får och annan kultur

Började dagen med att svettas i fårhuset, och slutade med detsamma. Passade på att strö ny halm ikväll också eftersom jag inte kommer att hinna det på några dagar.

Jag har även varit till Luleå på möte med kulturgrupperna om landstingets kulturplan. Hemslöjd är min grupp, men lunchade även med delar av litteraturen. Många trevliga att samarbeta med finns det.

Åkte hem, och på kvällen var det årsmöte med Hushållningssällskapet, där jag är med i styrelsen. Och som sagt, så hem till sen middag för fåren. De verkade inte vara helt nöjda att jag gett dem mat för tidigt på morgon och för sent ikväll.

Kör nu tvättmaskinen inför resa imorgon. Jag tänker ta med datorn, och hoppas på internet så jag kan uppdatera lite på Hantverksveckans hemsida. Zzzzzzzzz.

dsc_0573.jpg

Kommentera

