Byråkrati och annat kul

Helst vill jag ligga och läsa vävboken om rosengång och kurera förkylning. Men, det har jag redan gjort lite i veckan. Jag har lust att solva om alla vävstolar i vävstugan nu. Men det ska jag inte.

Det blir en dag av SAM-ansökan, bäst och billigast är att anlita en konsult – vår finns på Hushållningssällskapet i Kalix. Det är mycket byråkrati, men kul när pengarna kommer. Vi har ännu inte fått förra årets stöd, men jag fick ett meddelande för någon dag sen att ett av de större ska betalas ut snart……om inte……

Vi har fantastiskt väder idag och igår. Solfångarna går och det är tio plus i skuggan. Jag gör något snabbt med litteraturen, gör bort en del ideellt innan lamningen, spikar ihop grindar – också innan lamningen, gör förberedelser innan marknaden i Gällivare i helgen. Det är inte så lite, bara med ta fram ensilagebal, halma och annat smått och gått. 

Men som vanligt hinner vi äta också. Vi har ett gemensamt intresse med våra bekanta syrier – mat. De liksom vi själva förfasar sig över att det finns folk som köper färdig mat 😊
image

image

Kommentera

