Slutet gott

Det var en fin sista dag igår på helgen, annandag påsk. Men det blev ett teknikstrul som var lite värre än vanligt. 

Den …… hemsidan för Hantverksveckan försvann sin kos. Det var fruktansvärt frustrerande när vi nyss annonserat i rikstidningen Hemslöjd och ingen bra backup med all kursinfo fanns, med dagar, tider, priser med mera. Och så eländigt då jag sitter och jobbar ideellt med sidan. Till ingen nytta, som det verkade. Men jag försökte vara lugn, och planerade hur man skulle göra en snabb hemsida någon kväll om det inte löste sig.

Så var det dags att koppla in kameran i fårhuset, vi har nytt modem sedan förra året, som ska paras ihop med extender och kamera. Och jag är en jävel på att använda teknik, det är mycket digitalt i mitt liv. Men jag har inte en susning om hur det fungerar. Som tur kom Sarah och Jonas på kvällen, så Jonas fixade det. Jippi! Bra att ha vid lamningen, minst sagt, eftersom jag kan sitta inne och göra annat jobb under väntetiden. Och missar man för mycket vid lamningen går det ut över det dödligheten, så är det.

Och tror ni inte att traktorjäveln också gick sönder igår. Precis när vi ska börja med veden. Och här var inget digitalt, utan det är något gjutjärn som inte ens går att svetsa som är trasigt. Och inga reservdelar finns i kommunen, annars brukar Stefan och Holger på traktormuséet ha det mesta.

Så uppvaknandet efter helgen började redan igår, och med ångest och dålig sömn inatt.

Jag blev i alla fall glad när hemsidan kom tillbaka, mer än glad. Jag har också orkat traggla lite riktig byråkrati. Varför finns det inte kulturbyråkratistödjare? 😉

Kommentera

