Kroppsarbete

Ny produktionsplats, beställning av mineralen och lammnäring från Lantmanna, ansökan om kulturprojekt, koll på fårhuset. Vill skriva istället. Jag önskar en administratör.

Förresten var jag på Vippa och drack kaffe med mina syrianska vänner igår kväll. De vill så hjälpa till, och säger att vi bara kan säga till om vi behöver hjälp. En av dem säger att han inte vill fråga personer om hjälp, de som hjälper flyktingarna, för då får han dåligt samvete för att han vet att somliga skulle hjälpa till direkt han bara frågar om något.

Jag får också dåligt samvete om jag skulle be dem om hjälp. Jag förklarar på vår engelska att det vi behöver hjälp med är så tunga saker, som det här med ved och björkstammar. Som om jag vore starkare. 😉 Mitt försvar för att inte be dem om hjälp är att de ju är akademiker, och inte vana vid kroppsarbete. Som om inte jag vore akademiker, men jag är van med kroppsarbete – som jag har haft lite för mycket av, hehe. Nå det där är ju inga problem egentligen.

Kommentera

