Bara två kvar

Det är bara två tackor kvar som ska lamma. De lamm som redan är tre veckor är jättestora och fina. Jag känner på mig att det blir ett bra lammår. Beställningar på lammlådor kommer också in då och då. Snart skickas småbaggarna från förra året på slakt. Plus storbaggen. Honom sålde jag under fullmäktige igår. Haha, satta stelbent kommun, där fick ni för att jag inte kan ta ut någon ersättning för förlorad arbetsinkomst. Hoppas det här blir året i mitt företag när investeringarna börjar bära sig – och jag kommer att tjäna miljoner. Då ska de få för förlorad arbetsinkomst. Det gäller bara att få med allianskollegorna att ta bort inkomsttaket. Nä, skojade bara, jag ska inte sänka kommunen, när nu ekonomin börjat räta upp sig.

Jag har hållit på med ansökan om bokprojekt på förmiddagen. Det blev också en del ideellt jobb, tog på mig en rolig sak under Hantverksveckan. Men kanske inte så smart, jag hade ju inte lite att göra den veckan innan. Men det ska förberedas i god tid, om det blir av.

Det ser fint ut för Hantverksveckan, det kommer in anmälningar på kurserna och någon är redan full. Samarbeten går bra.

Och storspoven kom till Boheden på morgon – viktig information.

Nu ska jag iväg till kiropraktorn, igen.

Så tills vidare får ni hålla till godo med denna bild på mig, storebror Stefan och mamma Irene. Bara på tal om något helt annat.

DSC_0024

Kommentera

