Sitter i telefonkö…..

……till Gård & Djurhälsan, men bara för att höra om fårens parasitprover – de var nämligen för bra. Så bra att jag undrar om de verkligen kan vara tillförlitliga.

Sen mailar jag och mailar och administrerar. Jag vill jobba på riktigt.

Och det har jag väl gjort på morgon; jag har utfodrat fåren, vattnat dem, smort ett par såriga spenar, plockat balplast, varit till stranden och oroat mig för flotten som står och slår i högvattnet mot tallarna i den kraftiga vinden. Jag hällde även upp kraftfoder färdigt till kvällen.

Men jag vill hinna jobba med texter, och göra något kreativt där när jag sitter vid datorn.

Parasitproverna var verkligen så där bra, säger fårhälsoveterinären. Det är visst helt logiskt när vi avmaskade förra våren, och vi avmaskade efter installning och släppte inte ut dem innan det var vinter.

Här får ni en bild från en av mina favoriter på sociala medier; Villfarelser. Jo jag känner igen mig. Swisha pengar, jag jobbar ju som f-n, bara i fel branscher, båda branscherna är fel. Även om de blir mer och mer rätt, så går det för sakta. Så swisha, jag beställde just två kilometer fårstängsel.

13173761_1380122275338634_5540402662354662052_n

Kommentera

