Kultur och kulturlandskap

Veckan har bestått av möten och framtid i de kreativa näringarna. Två sammankomster med landstingets kultur, varav den första var en intressant dag om barnlitteratur. Jag har just väckt mitt och pappas gamla projekt om en barnbok från Norrbottens inland.

Hemslöjden fick också ett möte på landstingshuset, om dess roll i kulturplanen. Och så är det kul att träffa gammelgrannen från Grelsbyn, Anna-Greta, när man besöker NLLs högborg. Det är hon som har koll på hela huset, från receptionen.

När det gäller fåren så vill jag bara få ut dem på bete nu. Usch vad får är hemska den här tiden, just innan betet. Jag har lust att äta upp dem allihopa. Hoppas att i alla fall hinna projektera någon hage idag, alltså vandra runt bland tuvor och sälgbuskar och se var jag ska dra tråden. På hösten är det tvärtom med fåren, då är det så skönt att få in dem i fårhuset.

Här är en av mina bilder från den nya boken, den kommande boken. Min bild till pappas historia.

dsc_0297_2.jpg

Kommentera

