Love Kalixälven

Förra veckans slit fick en bra final, jag kunde åka båt på älven. Visserligen var jag ut och körde i tjänsten, men det var verkligen inte betungande. Djupträsket och älven låg spegelblanka, det var fantastiskt fint när jag passerade Bränna med kyrkan och alla hus som speglade sig i vattnet.

I hembyn mötte den förstfödde upp, och med sig hade han kusinerna med kompisar som hjälpte till med fårtransport.

Vad jag gillar att prioritera in besök i Grelsbyn i sommar, det ska bli roligt. Det är ju lite som att hinna till världens ände, inte långt bort men på andra sidan berget.

Jag saknar verkligen Kalixälven, men, men, den är ju bara någon kilometer bort. Man vet var liljekonvaljer växer, och vem som är ute med båten och sådant där viktigt.

Kommentera

