Nöje och nödvändigt

En regning söndagsmorgon, och jag tänkte hinna sticka lite, äta frukost och bara vara en stund.

Men se då fick jag flera frågor om Hantverksveckan, och det är ju kul. Det slutade med att jag uppdaterat massor på nätet; hemsidor, facebooksidor, delat länkar. Och jag är så tacksam för att få hjälp att dela, och att folk är intresserade och att någon ropar ”lycka till” – inte minst ”gamla” överkalixbor i förskingringen.

Jag önskar att jag hade mer tid. Inte minst att utveckla ullhelgen. Just nu känner jag att jag har inte tid med det lilla extra. Och jag kommer inte ihåg vad jag gjort och inte gjort.

Kolla här och anmäl er till kurser och anmäl er till försäljning på Fårhelgen.

Ska nu jobba lite, men drömmen om den där sticktiden lever. Och läsa böcker, vad är det? Och semester? Fick ett riktigt bra restips på morgon, så någon gång så!

Haha, semester, jag och ”gåben” planerar en resa till Pite älvdal i sommar. Jag funderar just nu om det går att ordna så vi kan stanna över natten eller om vi ska åka över dagen.

Det här med arbete på gården fick en lite annan vändning, Sture har brutit fler revben vilket lämnar över allt fysiskt arbete åt mig. Och det har jag inte emot, men det dumma är att jag inte orkar allt. Vi hade medhjälpare som bar fram björkstockar till vedmaskinen igår; Josef, Samuel och Jonas. Det var jättebra, såklart!

Men. Vad jag hatar det här att inte kunna göra allt jag vill själv. Hade jag pengar skulle jag utan tvekan åka och köpa en till traktor med timmervagn imorgon, direkt de öppnar.

I vilket fall som helst, ser jag fram emot Fårhelgen och hela Hantverksveckan. Jag ska faktiskt gå två kurser själv om det alls går; Berättande broderi och flerfärgsvirkning. Det ser jag som ren och skär avkoppling att sitta i flera dagar med Britta Marakatt och Barbro Heikinmatti. Det är avkoppling! Det är det som är grejen med hantverk, jag stickar inte just nu för att jag måste utan för att jag vill.

Här en bild från förra årets bandvävning med Louise Ström, det är också en toppenkurs!

DSC_1397

Kommentera

