Långa dagar

Mammiga bagglammet 135, han bryr sig mest om mamma.

image

Det är skönt att sitta på en tuva och titta på fåren, jag passar på att kolla mer ordentligt på dem ibland och idag ringde jag även en som är intresserad av att köpa en bagge eller bagglamm. Det är bra telefontid när man vandrar i terrängen.

Jag började tisdagen med att göra iordning uthyrningshuset till dagens turister som kommer. Sen var jag med Jean-Åke och Alireza och satte upp resterande skyltar till Hantverksveckan. Efter det blev det Finland, Ylitornio och Kalix på ärenden. Hem och en kaffekopp på Vippa inför kvällsmöte. Och så färjan som var ur funktion igen, det var väl i och för sig ett värde att åka runt Pesa, så blev det tjugo minuters utvärdering av mötet.

Sen blev det middag klockan 22. Sen mer fix i huset.

På morgon har jag kollat alla hagarna, bytt något batteri, burit ut mer saltsten med mera. Och så satt jag på en tuva en stund. Ja i ärlighetens namn satt jag på en tuva i hagen på Hultet i några minuter också.

Tack för erbjudandet förresten, Lisbeth och Gösta – jag tror ni ligger bra till med anbudet på att ta ned skyltarna.

Kommentera

