Regnet vräker ner 

Jag försöker att tygla ångesten över skörd och sådant där livsviktigt. Andas.

Regnmätaren svämmade över igår på 60 mm. Det verkar falla lika mycket från himlen idag.

Vi tog itu med eftersatt innejobb igår, det finns det gott om. Bland annat ledde mig en av grejerna mig till fotoalbumen, nostalgi blev det.

Mina bästa medhjälpare för 25 år sedan, Anton och Kalle är precis lika fina idag. De gillade mycket att laga mat, som här när vi bodde hos ‘Jöns-Petter’ i Grelsbyn. Mat gillar de än.

Kul bild; glada ungar som vill hjälpa till, ärvda kläder, ingen fläkt i köket utan bara gammaldags ventil, smal spis. Ja hela köket var gammalt men det fungerade. Jag lyckades i alla fall få ungarna matintresserade.

Vi håller förresten äntligen på att koppla in LP-spelaren här hemma. Min kreativa hall på vinden blir toppen.

2 reaktioner på ”Regnet vräker ner 

  1. Malin K skriver:

    Kommer ihåg en gång när jag kom på besök över tomtgränsen och du hade gjort….antingen skorpor eller musli som du hade på tork på massa plåtar där på andra diskbänken…och jag var så fascinerad för jag hade aldrig sett någon göra eget förut. 🙂 Undrar om det inte var just musli du tillverkade.

    • ordvinden08 skriver:

      Haha, jag minns inte att du kom. Men förmodligen var det skorpor, för det brukade jag göra 😊

Kommentera

