Jag ser skrivbordet

Jag tog flerfärgsvirkningen med mig i själen, när jag påbörjade vardagen vid datorn. Jag gillar vardag, för den är rolig – dock för kort.

Starten på morgonens ”sitta vid datorn” bestod av att städa skrivbordet på skärmen. Där var så många saker efter en hektisk sommar, jag hittade inte en pdf jag lade där så skrivbordet behövde åtgärdas. Allt är nu i mappar, och mappar i mapparna, och de aktuella projekten för sig i ett hörn i sina mappar.

Skrivbordsbilden syns till och med, Hilda sitter i det forsande vattnet i Lombergsfallet – det blir bra att ha i höst.

Nu ska jag jobba på min framtid. Och hoppas att jag hittar bra i datorn. Minnesträning, att inte använda sökrutan direkt.

DSC_0275

Kommentera

