Sista augustidagen

Jag hinner inte skriva mycket här, men här kommer några fler bilder från vår lyckade hemflyttning av fåren i söndags. Alla flyttningar var inte så lyckade i veckan som var, om man så säger. För några lamm fick vi använda tre timmar för att fånga in en vardagkväll.

Det drar ihop sig med höstjobben med fåren, fårhuset är till exempel inte utskottat än. Suck.

Men nu är två reportage färdigskrivna, de blev riktigt bra. Så nu ska jag till Hultet och fortsätta att ta ner stängsel som ska flyttas till återväxten här i byn.

En sak har jag lärt mig av renskötseln, förresten; att när man samlat djuren i en fålla ska man dricka kaffe – alltså låta dem lugna ner sig.

Sen blev jag himla glad av vår färd på drygt två timmar Grelsbyn- Boheden; ett glatt gäng vinkade vid beachvolleyplan på Bulandet, Bränna. Planen är nu tillbaka där vi en gång gjorde den på 1990-talet.

Kommentera

