Autumn Leaves

Det går undan med hösten, och invintringen av det som ska gå den vägen. Hösten är tidig, kolla vilken skillnad på löven i Nils och Torbjörns hage på kort tid. Men det är väldigt varmt och skönt, morgonen har jag tillbringat med utfodring av baggar och de bagglamm som är kvar samt flytt av alla tackor och tacklamm.

Jag är numer lycklig ägare till en högtryckstvätt, så jag har städat ur traktorgaraget från skrot och smuts. Den ska bli fårklippningssalong på måndag. Nästa vecka ska jag till Vasikkavuoma på jobb i ett par dagar, det kommer att bli kul.

Och så ska vi ha möte med hemslöjdskonsulenten innan dess. Äntligen ser jag en ljusning i kommunens kulturliv, storprojekt på gång. Jag hoppas mycket på det.

Men nu ska jag fortsätta med att iordningställa fårhuset inför installningen. Sätter in ett par bilder på hösten här; En kund, Ulrika Jönsson, har stickat dessa handledsvärmare av vårt garn – mönstrets heter Autumn Leaves från Drops. Nils och Torbjörn väntar på brudarna – de har kommit ett steg närmare på morgon.

Kommentera

