-3,7 inatt….

….det var ett bra val att ta in alla tomater och all chili från västhuset igårkväll.

Och det är förresten kul att så många läst mitt förra inlägg ”Landet i fokus”. Så om jag skulle tycka mer bryr sig folk mer. Och ännu mer om jag tyckte mer kontroversiella saker.

Men, men, jag har inte tid att tycka så mycket än. Det är ännu en hel del med fårlivet och intervjuer som ska skrivas. Och oplanerade saker som dyker upp:

På morgon har Länsstyrelsen varit hit och kollat på djurskyddet, och resultatet blev:

”Djurskyddslagen följs inom områden som kontrollerats.”

Inte för att jag väntat mig annat, men det är ju lite som när man ser polisen och tanken kommer; Vad har jag nu gjort, eller inte gjort.

Det var kul att de tyckte att det var mycket fina djur, nyavskiljda tackor på senhöstbete också. Det var inte något kontrollräknande, och individkoll av märken och sånt. Men det är klart, man ser ju snabbt att det ser bra ut och att antalet stämmer. Fårhuset är ju nytt, en slutbesiktning gjordes för två år sedan, så det är klart att det är bra kan man tycka. Jag har ju inte tryckt in för många djur där, det har jag heller ingen lust med.

På tal om får, jag sålde min favoritbagge Torbjörn igår. Kompisen Nils är nu deprimerad, de har ju verkligen varit som tvillingar det senaste året. Torbjörn ska nu få många tackor i Kuttainen, i Karesuandotrakten, nästan så långt norrut man kan komma. Byborna har en ekonomisk förening med fårgård och jättestor holme med bete i Muonioälven. Det verkar mycket trevligt och intressant. Och vackert, vi fick se bilder. Jag har god lust att hälsa på Torbjörn till sommaren.

Kommentera

