Äntligen min tur

Jag gjorde det, gick äntligen en kurs med Jögge Sundqvist – en dagskurs i att slöjda en krympburk i lördags. En superkul gammal teknik som går ut på att färskt virke låser fast torrt. Jag ångrar mig inte att jag tog mig den tiden att åka till Tärendö Folkets hus. Det ger så mycket att träffa likasinnade, det känns som om det är mycket bra grejor som kan komma ut i framtiden.

Och jag är ju en praktiker, också. Det är så kul att få ihop annat än bokstäver i en viss ordning. Och precis när jag bestämt att det är  nog textil slöjd jag ska koncentrerade mig på, så kommer detta. Haha, det är ju minst lika kul med träslöjd, minst.

Kommentera

