iKapp…..

Knappt någon gång är jag så nöjd som när jag bokfört ikapp, och det har jag gjort flera gånger den senaste veckan. Och det får jag väl tacka kontantförsäljningen för, då är det nämligen förbjudet att skjuta upp bokföringen, hehe.

Lite pyssel blir det i alla fall när en del betalar kontant, andra swishar och en tredje betalar med kort – vilket ska bokföras två gånger, en när de betalar och den andra när iZettle sätter in pengarna på kontot.

Dessutom har jag fått något slags EU-stöd, de hamnar på kontot automatiskt. Möjligen är det för betesrestaureringen. Men det står på Jordbruksverkets mina sidor att den ska betalas ut i januari 2016 (har inte det varit?), men var på kontot i fredags. Jaja, jag är glad att de satt dit pengar. Tack storebror.

Köttförsäljningen är klar för hösten, och nu stundar fakturatider, med hopp om många fakturor som ska bokföras på debetkontot.

Så här såg nya betet ut i våras, det var minst sagt en del extra jobb med att få bort bråten från både betesmark och vallen.

dsc_0203.jpg

 

Kommentera

