Vardagen…..

…..började redan på lördag. Jag var ut till fåren i gryningen, och himla lustigt var det att jag bara tänkte på engelska hela tiden. Det börjar att bli bättre nu, svenskan har tagit överhanden. Herregud, tänk om man verkligen flyttar till utlandet. Då hade jag kanske bytt språk på ett par veckor.

 
På söndag klippte jag sex lamm, ullen ska färgas så småningom. Och måndag var det vävning och kommunfullmäktige på programmet.

 
Jag tänkte ta itu på allvar med helgens julmarknader på morgon. Men hamnade i skrivande, fårskötsel, inkörning av ved och assistans till rörmokarn. Måste ju kolla så inte fåren äter upp Stig där i fårhuset. Sedan fick jag en fråga av mannen att köra bilen till Övertorneå på besiktning imorgon, nja, jag inväntar nog garnet som är på väg från spinneriet i Finland för att  samordna resan mot gränsen.

 
Så nu ligger jag på soffan på lunchrasten, men ska snart ta itu med marknadsförberedelserna. Ideellt med Handkraft ikväll.

Kommentera

