Marknader i antågande

Jag försöker fixa produkter till årets julmarknader, den första imorgon i Övre Kukkola på Pesulas lantbruk och så den andra på söndag i Svartbyns byastuga. Jag syr några handskar och mobilvärmare och paketerar det nya garnet.

Det är kul att bli avbruten av kunder som vill köpa garn, skinn och livdjur.

Men det är inte kul med allt ideellt jobb just nu. Fyra timmar på tisdag, fyra plus två på torsdag och två idag på förmiddagen. Inte är det konstigt att man har tidsbrist. Men det går nog bra, men som jag sagt, jag borde tänka mer på min egen inkomst. Jag tror i alla fall att jag har igen det, på något sätt. Men det som gör mig irriterad är att man förutsätts kasta allt man har för händerna och göra än mer ideellt. Om jag bara ska åka in till byn, tar det en eller två timmar – som jag sedan får lägga på kvällsjobb. Inget arvode här inte.

Nå här kommer mina nya handskar! Tala om varmt.

Kommentera

