2017 har börjat….

…..med arbete. Ja, en del har jag gjort under mellandagarna, men det har varit mycket vila och återhämtning. Det här var ju sommarsemestern också 🙂

Vi har också varit lite förkylda under helgerna, mannen mer än mig. Men ingen av oss har haft den här hemska influensan, magsjukan och lunginflammationen som grasserat. Hittills. Gud vet nog att vi måste utfodra fåren, köra fram nya balar, skotta två gårdar, köra in ved, elda, fixa för turisterna i stugan – oavsett dagsform, så därför blev vi inte mer sjuka. Eller något sådant.

Jag körde igång det nya året på allvar igår med bokföring, nytt bokföringsår, planering av skrivprojekten, handsömnad av handskar, planering av hantverkshelg och hantverksmarknad till sommaren. Jag fick liksom mycket gjort.

Jag väntar nu på ett förmiddagsmöte angående Hantverksveckan. Så ingen lön där inte.

Men jag väntar även leverans av skinn i slutet på veckan – nu kommer resten av förra säsongens skinn. Det hade varit lite kul om någon kom och köpte upp hela lagret, så jag hinner sitta mer vid datorn och skriva.

Fast det är roligt med variation i arbetet, det hade bara varit roligt med mer variation av lönen uppåt 😉

Skinnen som kommer är långhåriga vita, klippta vita biologiskt nedbrytbara/kromfria samt tvättbara bruna. Alla är av ren finull, det vill säga täta, mjuka, finfibriga men med ”stuns” – helt suveräna att ligga på för barn och oss gamlingar.

Och så har vi det supermjuka garnet förstås. Jag stickar just nu vantar med 2 1/2 stickor, det blir supermjukt och tätt.

 

Kommentera

