Poddar

Egentligen skulle jag ha en pod istället för bloggen, för då kunde man tala in grejor medan man gjorde praktiska saker. Poddar är förresten min nya grej, lyssnar på allt så fort tillfälle ges, stickpoddar, vävpodd, dokumentärer (senast blev jag expert på Spice, men ska inte testa).

Men det blir inte någon pod av mig, därför att:

Det skulle blir som mycket stön, stånk och svordomar. Typ Smess-Oskar åt kalven; ”Do skå nåo koma ihå Smess-håilöro da do jer oPa släkteräjen”. Jag hatar poddar med biljud förresten, en jag hörde nyligen hade ett par röster som talade i rummet bredvid. Är det något jag blir tokig av är det biljud. Jag tror svordomar skulle funka bättre.

Jag tycker inte om att prata strukturerat. Då måste man ju tänka innan, det blir liksom överkurs och lite trist.

Men det hade varit kul med en riktig överkalixpodd. Av någon annan 🙂 Själv vill jag lyssna på något jag inte redan vet.

 

Kommentera

