Tekniken….

……är bra när den fungerar.

Min mobil fick ett frispel igår. Jag som tänkt att ju längre jag har den kvar ju mer pengar sparar jag. Men när jag skulle ladda den funkade det inte och den blev alldeles varm. Så på kvällen slog jag av den helt och den fick vila.

Den blev återställd, puh. Jag hann kolla priser, och insåg att en ny mobil kostar nästan lika mycket per månad som mitt studielån. Men nu är det löst, mobilen fungerar.

Den är mer än två år, en Xperia Z1, efter jag köpte har Z2, 3, 5 kommit ut, och nu ZX.

Men jag tycker faktiskt att min gamla Z1 är bra, det blir hyfsade bilder. De flesta bilder och filmer här på bloggen tar jag med den. Den tål vatten, det är den viktigaste egenskapen eftersom jag även arbetar ute i hällregn och blötsnö. Och +35 samt -35. Då faller iPhone bort. Annars är jag Apple trogen sedan 1993.

Teknik är inget jag satsar pengar på annars, har ännu inte köpt en ny tv i mina dagar. Vår nuvarande är Antons och Kalles (sönerna). Hoppas de inte ska ha tillbaka den så fort. :-)))

Men. Detta är min bästa teknikpryl för vintern, min lilla högtalare, så jag kan lyssna på poddar etc från paddan och mobilen. Under 300 kronor kostade den.

 

Kommentera

