Nya produkter

Det har varit en del skinnsömnad de senaste dagarna, passar bra när man är småförkyld. Fåren har jag överlåtit till mannen. Och att skriva fodrar ett annat fokus, pigg hjärna fodras. Och Hantverksveckan framskrider, den har jag orkar med.

Detta är den senaste kreationen, en handsydd handske från våra skinn. Jag älskar de bruna nalleskinnen, nä lammskinn är det. Jag har gjort ett mönster med inspiration från Norrbottens inland. Det är ursprungligen ett hängsmycke, hittat på den samiska offerplatsen vid Unna saiva från vikingatiden. Jag har varit kär i den fågeln i flera år, nu fick den äntligen sin plats. PS handskarna kostar 900:-

Alla våra produkter finns här på vår facebooksida.

16114910_10154931110569481_7257272141557465635_n

2 reaktioner på ”Nya produkter

  1. Kadda – jag har ju int, Facebook…men jag är intresserad av ett par handskar. De med brunt lammskinn (och fåglarna). Har du några hemma? Storlekar?

Kommentera

