Tiden går

Det dök upp ett Facebook minne ”för fem år sedan”. Det handlade om att jag fått ett mail från lärare att vi är inviterade till föräldramöte ”för att skolan figurerat i media”.

Digitala automatminnen är bra, man ser att tiden går mycket fortare än man någonsin kan fatta. Kommer så väl ihåg det där sista föräldramötet – ja, jag frågade skolledningen hur det kunde komma sig att vi blev inbjudna av precis den anledningen. Det borde ju finnas en annan orsak också.

Och ungen som gick i nian, har under dessa fem år som gått tagit studenten, och har nu jobb sedan snart två år tillbaka. Jag önskar att jag också gjort sådan där raketkarriär. Och det roliga är att flera av klasskompisarna till ungen också förvandlats från högstadieelever till skattebetalare på fem år. Lärarna ska vara snälla med eleverna, för snart är det de som betalar lönen. 😀

Det som kvarstår efter fem år är i alla fall att jag fortfarande är spyless på föräldramöten. Det är ett trauma, det där. Från 1990 till 2012 har jag suttit på föräldramöten. Trista, i stort sett aldrig några viktiga frågor som diskuterades. Det föräldramöte här ovan förgicks av ett annat en till två månader tidigare. Då var allt så bra. Det vill säga, inget hade stått i tidningen.

Kommentera

