Ett stort val

Jag funderar på att söka ett roligt och bra deltidsjobb, det finns sådana inom räckhåll. Och. Det vore ju bra med fasta pengar som kommer in.

Men det betyder att jag tar tid från företaget. Och att det då går sämre. Frågan är om det är dumt att ta den lätta vägen; mer pengar och mindre arbete.

Jag vill ju inte lägga ner mitt skrivande eller min fårnäring.

Så förmodligen kommer jag att dräpa mig med ett lönearbete. Eller så sover jag bara bättre på nätterna. Säga vad man vill, det är skönt att kunna betala räkningar utan att anstränga sig.

Sonen sa häromdagen;

– Du kommer ju inte att få någon pension alls.

– Nä, nog vet jag det, sa jag.

Det bekymrar mig inte, jag tycker det är så förbaskat roligt att arbeta. Jag har ju både jobb där jag använder kroppen och där jag använder huvudet. Så länge något av dem fungerar ska jag fortsätta att jobba.

dsc_0017

 

Kommentera

