Förkylning, ångest…..

…… plus investeringar och framtidstro.

Jag kämpar på med en femveckorsförkylning. Jag fick ett nytt skov, igårkväll trodde jag till och med att lunginflammationen närmade sig. Jag tog fram acetylcystein, men det verkar som förkylningen flyttat tillbaka till bakdelen av näsan till på morgon.

Det blev lite tufft med gårdagens fyspass hos fåren. Jag hade ändå hjälp att verka klövarna, mannen stod för ”nedbrottningen” och satte tackorna på ändan och jag klippte. Vi tog cirka halva tackgruppen, men det är ändå fysiskt krävande. Vi halmade först och satte grindar. Vad man blir less att inte riktigt orka. Jag är ju en stark typ egentligen. Resten kvar, och det måste göras inom kort.

Jag var i det närmaste frisk innan vi åkte till Norrtälje, jag började till och med fundera på att ta fram skidorna och snöskorna. Men förra söndag kom förkylningen tillbaka, sen blev det bättre innan jag igår blev sämre än på länge.

Nå nu är jag less. Och så får jag dåligt samvete när mannen varit och utfodrat fåren innan han for till jobbet. Jaja, jag har lagt om strategin för att bli frisk nu; först ska jag gnälla, och det har jag gjort. Och så har jag duschat, målat ögonfransarna och klätt mig i något annat än ullkalsonger.

Jag har också gott om stillasittande arbete, som bokföring, projektansökningar, beställningar, skrivjobb och inte minst produktutveckling av gårdens garn – av vilket det sista är grymt kul. Jag ser fram emot att ligga i soffan och sticka sen idag.

Ett förmiddagspass vid datorn resulterade i att jag investerade jag drygt 20 000 riksdaler på kraftfoder och utbildning. Men det är ju sådant man får igen senare under året. Och det första är ett måste. Men det hjälper inte mig, nu fick jag ännu mer ångest än vanligt också. Så köp skinn och garn 🙂

Jag hoppas på att investeringarna och framtidstron ska vinna över förkylningen och ångesten. Det blir nog så.

Kommentera

