Pigg

Plötsligt så händer det, jag är frisk. Tala om att allt går lättare och fortare nu. När man har många järn i elden behöver man kunna springa en del, det är kul.

Det har varit en rätt kall vecka, med sol i början. Så jag har börjat med att köra in några kärror ved i pannrummet och elda på mornarna. Jag har kommit på den geniala idé att ställa timer på ex 50 minuter – när det är ny inläggning av ved.

För sätter jag mig och skriver, bokför eller som i veckan, håller på med momsredovisningen försvinner jag bara. Mitt i allt har tre timmar gått – som jag trodde var en halv.

Momsen är egentligen jättelätt nu för tiden med e-bokföringen. Men jag som är van att göra allt för hand har lyckats överarbeta det – man ska låta momsen fördelas automatiskt och inte vara där och fingra i onödan. Speedledger har i alla fall jättebra support.

Att göra momsen nu för tiden är bara ett par knapptryckningar.

Annars, lite försäljning av finullsprodukterna, återupptagande av litteratur och nu är det sista sex veckorna innan lamning – kraftfoder och selen givit idag.

Allt blev roligt nu, inte minst måste jag ta itu med skrivjobben, de långsiktiga. De jag skulle göra när det blev vinter.

Jag har till och med tagit fram turskidorna och varit och rekat björkfällning. Man får tacka Anton och kompisen John som vallade mina skidor av bara farten när de var här i helgen. Det var då jag bestämde mig för att bli frisk. 🙂

Början på veckan var som sagt solig, vacker och kall. Kolla in mattan jag tvättat – det var ingen hit att hänga ut den på altanen.

 

Kommentera

