Våren närmar sig med stormsteg…

….och stormar gör det ute idag – men solen skiner också.

Men hur det är roligt med folk som vill samma saker – det flyter på bra i litteratur-, ull- och köttbranschen. Kul med draghjälp åt varandra.

Det är fortfarande så skönt att projektansökningen är klar. Hoppas verkligen att detta Norrbotten- och Barentssamarbete blir av. Allt blir så bra med samarbeten och utbyten.

Tji fick surstötarna som inte tycker att kulturföreningen i vår kommun ens kan nämna kulturyttringar på andra ställen – därför att de är en mil eller två utanför kommungränsen. Kärringar.

Jag är väl mer för det gränslösa. Och gillar samarbeten med de som vill samarbeta.

För övrigt har vi byggt om i fårhuset inför lamningen idag. Jag hoppas att hinna med en utbildning, och en branschdag om kött, få SAM-ansökan (EU-stöden) gjord samt skriva en del innan lamningen drar igång på allvar.

Nu ska  jag tjuvträna lite innan morgondagens utbildning. Jag tycker man tar åt sig mer kunskap när man är förberedd, det är så många saker man kommer ihåg när man ser dem. Det är onödigt att börja från noll imorgon, när jag inte behöver.

Men jag borde ha byggt någon mer dörr i fårhuset. Och helst hade jag velat sticka.

Jag följde med Ann-Britt till Anneli på garnleverans igår. En mycket kreativ och trevlig dag. Här är Annelis garn. Nu kör vi vidare mot nästa projekt.

 

Kommentera

