Snart lön för mödan?

Jag köpte ny mobil igår, bättre kamera och så utökas utrymmet förstås. Vanligt folk har inte 490 kontakter i telefonboken, hm, ska nog rensa lite. Köpte och köpte, avbetalning och bindning hos Telia som vanligt.

Jepp jag använder verkligen telefonen; mail, foton, avelsregister, Instagram, Facebook – det är mycket marknadsföring av företag och alla ideella sakerna.

Sen så har jag tänkt köpa en bättre fårsax i ett par år, och nu igår blev jag riktigt tvungen. Drygt 7000 for där 😦

Men nu är det en ny dag, och sista dagen att läsa på maskinkursen. Man ser riktigt vilken dröm det skulle vara att arbeta och få lön för precis det arbetet. Inte få lön nästa år, eller att man har måsta investerat en massa för att ens kunna arbeta.

Fast investerat i den här utbildningen Fartygsbefäl klass 8, det har jag ju. Men det är mer en engångskostnad, det finns i alla fall en massa jobb jag är kompetent till.

Om jag klarar maskinkursen. Det är faktiskt roligt, jag ser att jag kan en hel del sedan innan. Det är bara det att jag inte jobbat eller fördjupat mig i det här sedan fysiklektionerna på 1970-talet. och då var det också roligt.

Sen blir det att satsa på vad jag vill, får och kan arbeta med i främst i sommar. Det blir roliga val. 🙂

Vad det blev för mobil?

  • En direktbeställning av Sport-Sture i Bränna, en som tål vatten och har bra kamera såklart. Xperia XZ

Jag gillar att handla i Bränna. Jag vill ha Bränna kvar. Jag vill att folk ska kunna jobba, sälja saker, betala skatt och vara kvar i Bränna.

Kommentera

