Det ordnar sig

Nej, det blev ingen chans till jobb på färjan i sommar. Jag hade hoppats på ett bra extrajobb, som skulle passa ihop med övrig verksamhet och som jag var genuint intresserad av. Lite trist att de inte ens vill höra vad jag har för övrig kompetens, och andra utbildningar än fartygsbefäl – eller vill lära känna mig som person.

Men nu vet jag det, jag går vidare. Jag började redan en minut efter beskedet igår att kolla på de andra alternativen. Jag sitter ju inte i sjön, haha, om inte annat gör det inget – för jag har sjösäkerhetsutbildning nu också.

Pengar hade jag förstås behövt, alltså betalt för det arbete man faktiskt lägger ner.

Kommentera

