Äntligen 

Jag blev klar med fårklippningen igår för denna gång. Det blev mycket extraarbete, som jag inte räknat med. Vi brukar leja fårklippare, just därför att jag prioriterar annat arbete. 

Men nu var jag tvungen att akutköpa en klippmaskin som med ett rejält antal skär kostar runt 7000:- Så det blir det att klippa själv i fortsättningen för att den affären ska gå ihop.

Jag tyckte det var riktigt roligt att klippa, det går så bra med riktiga grejer. Man klarar det ofta själv också, mannen behöver inte ta ledigt, det har varit en hel del pusslande för att få ihop en tid när både vi och fårklipparen kunnat samtidigt.

Men igår hade jag hjälp, det var de fyra baggarna kvar. De ger jag mig inte in i att flytta själv. 

Nils fäll vägde fyra kilo förra året, jag skulle gissa på något liknande i år. Fatta hur skönt det måste vara för fåren att bli av med vinterullen. De är nu nyklippta när sommaren kommer.

Kommentera

