Mycket bättre

Det känns som om jag sakta håller på att repa mig efter toksommaren. Förra veckan gick jag på så mycket sparlåga det bara går. Vissa saker är man tvungen till, inte minst med 130 djur att sköta, med mera. Jag har jobbat med det jag måste i 4-5 timmar, sen har det varit stopp.

Jag åkte också äntligen på en fantastisk yoga i Bränna. Hur skönt det är för kropp och själ.

Slutet på söndagen piggnade jag till, man blir alltid pigg av att köra vedmaskin, haha. På kvällen klippte  jag mannen, länspumpade båten, dammsög och gjorde massa andra saker samtidigt och fort. Så nu håller jag på att bli återställd.

Jag har massor att komma ikapp med, inte minst efter Hantverksveckan. Ännu viktigare är det att komma ikapp med min egen bokföring. Så jag laddade nyss kontohändelser från bank till bokföringsprogram, för att fortsätta imorgon. Det är i alla fall kul att det kommit in pengar på kontot. Och vad gör man då? Nå betalar skatt förstås! Skatteverket brukar få vänta med jämna mellanrum, men nu ligger jag på plus där, ja illa fall från imorgon och ett tag.

Ikväll ska vi till Vippabacken och skotta ur tjärdalen. Ja det är konstiga intressen man har.

Det blir skönt med höst, inte minst senhösten. Jag ska inte ta på mig mer saker än jag hinner med. Har ju en del stora skrivprojekt som inte går att skjuta upp så länge. Men det blir nog bra!

De större problemen jag har just nu är logistik med fåren. Stora gänget bagglamm fick nyrenoverad hage på morgon. Det är inte länge kvar nu till de ska iväg. Och hur länge har fåren på holmarna mat? Och sjunker vattnet så det blir svårt att ta sig dit för att hämta dem? Och viktigaste; ska jag skörda återväxten (den är rätt dålig) eller ska jag låta främst tacklammen beta den? Det blir ju arbete hur man än gör, köra slåttermaskin och hövändare – eller stängsla. Och har jag i så fall nog stolpar och tråd? Och då måste jag köpa mer foder till vintern. Just nu lutar det åt det senare, så blev min insikt idag. Men jag får väl se.

Och yogan ska jag fortsätta med. Det är nöjet.

Och en ny tröja ska jag sticka, ännu mer nöje. Jag tar mitt eget garn, såklart. Så här ser den ut, knitalong från bloggen Kammebornia:

 

2 reaktioner på ”Mycket bättre

    • ordvinden08 skriver:

      Ja jag började precis, har en grå färg som grund – sen ska det bli mer färgstarkt i oket. 😊 Tack för inspirationen, Pia!

Kommentera

