Höstfeeling

Och jag menar att det är en bra feeling. Dock så dröjer slakten, mina 70-80 lamm verkar inte vara prioriterade på slakteriet – det enda i Norrbotten att välja på när det gäller får. Preliminärt vecka 40 och vecka 43 för er som väntar. För mig innebär det extrajobb och extrakostnader. 

Men hösten gillar jag, även om jag gärna lagt min tid på att göra andra saker än att köra hö och hålla på att sköta lamm som skulle varit borta nu. 

Jag var just till ladan och hämtade ett lass hö, och så hörde jag storlommen i Jakobviken. Mysigt, hösten för med sig ro och vila.

Annars har jag jobbat en hel del på färjorna på sistone. Roligt, och lyxigt med ett jobb där man faktiskt får betalt för exakt de timmar man jobbar. Och man har arbetskamrater, får kläder med mera. Sånt har man inget av på Jakobgården. 😊 

Men snart har jag i alla fall en dräng (pensionär) som staten betalar. Lyxigt. Tror dock inte att fåren är hans huvudsakliga intresseområde. 

Kommentera

