Snudd på nobelpriset vill jag nu…

….ge åt bloggkompisarna. En award, en slags vandringsutmärkelse eller vad man nu ska säga.

Jag fick min av Anneli på Höjden, hon med de snygga fåren – ja rent utav med de allra bästa fåren – Förutom mina egna och Birgittas då! 😉 Hon har även ett hus utan dess like, en egen trädgårdsmästare med ett toppenfint växthus. Och mina gosiga finullstackor är uppfödda av henne. Tack Anneli!

En av bloggarna jag läser är Malins. Hon är min avlägsna släkting och var en unge på den tiden vi bodde i Grelsbyn. Hon är en perfekt mix mellan humor och allvar och skriver så bra. Jag tycker hon ska blir författare och och flytta till Överkölis!

Och så läser jag Maddes blogg. Madlén har jag känt sedan hon var liten och lekte med min syster. Hon skriver om vardagen, det vanliga livets glädjeämnen – och hur hon har kämpat för att kunna ha ett vanligt liv (om vi nu har det, någon av oss). I bloggen skriver hon om sin barndom, hon fick ingen lätt start – men hur hon genom egna val och egen styrka tagit sig dit hon är idag.

Ytterligare en Anneli läser jag gärna. Hon är väl lite lik mig, tycker mycket, vill förbättra. Och hon är en säkert stilist. En sångfågel (som farsan sa; ska du sjunga en trudelutt, Anneli), teaterföreningens ordförande. Allmänt kulturintresserad. Så vi har en del intressen gemensamma, och ibland har vi grälat också, haha. En gång var vi kollegor, i det ordnade kaoset på ”Blå skolan” med över 100 barn och en del vuxna från forna Jugoslavien, boende på asylförläggningen i byn.

Slutligen väljer jag Marias blogg; för hennes fina bilder. Länkar här till hennes 2011 i bilder, men hon har mer på resten av bloggen. Och dessutom är ju de bästa bilderna från Överkalix, Vännäsberget. Maria går under namnet Nögärs-Maria (Nygårds på svenska), så blir det när det finns massor av Marior i både telefonbok och andra listor. Det är viktigt att veta härstamningen på folk. Min gamla volleybollkompis! Kom tillbaka, hit där det inte är någon konst att ta fina bilder. 🙂

Sedan finns det ju fler bloggar förstås, åt det proffsiga hållet, som Katarina Nilssons, men nu slutar jag för denna gång. Hon är ju ett bildproffs!

Liebster är ett tyskt ord som betyder ”käraste” och utnämningen ges endast till
bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man fått utmärkelsen ska
man göra följande:*Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka.

*Skriv ner de 5 bloggar man vill lämna awarden vidare till och låt dem veta
det genom att lämna en kommentar hos dem.
* Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare….

En reaktion på ”Snudd på nobelpriset vill jag nu…

  1. Åh, tack för den fina utmärkelsen! Jag känner mej hedrad. Nu måste jag ju skärpa till mej extra… 🙂
    Jag får filura vilka fem jag ger vidare den fina utmärkelsen till. Dock är ju Ordvinden en stark favorit 😉
    Kram kram från en utflyttad men tillbakalängtande Nögärs Maria, ett namn jag bär med heder 🙂

Lämna en kommentar